Banana and Cacao Smoothie | Frullato di Banana e Cacao

Banana and Cacao Smoothie :

Now that the weather is getting colder I prefer to nourish myself with cozy and sweet meals like my Warm Berry Porridge. But sometimes I wake up later than usual and I have to prepare a quick breakfast before running to work or to school. I simply love this banana and cacao smoothie because it has a very “chocolatey” taste, sometimes I even prepare it in the afternoon when I need a quick and healthy snack. I added also some almond butter which is a wonderful source of plant-based protein and vitamin E, that will make your skin glow.

IMG_6026

 

You will need (2 people):

  • 2 bananas
  • 2 tsp of raw cacao powder
  • 3 tsp of almond butter

Optional:

  • a few drops of vanilla extract

IMG_6028

 

Simply start by peeling and slicing the bananas and place it in your blender. Add the coconut water, almond butter and vanilla extract if you’re using it and blend for 1-2 minutes.

Next add the cacao powder and mix really well together. I normally use frozen bananas to have a slightly creamier smoothie.

IMG_6027 (1)

Frullato di Banana e Cacao:

Durante i mesi più freddi preferisco fare colazione con dei piatti caldi e nutrienti come il mio Porridge ai Frutti Rossi. A volte, però, quando mi sveglio un pochino più tardi del solito e devo fare tutto di fretta mi preparo un frullato facile e veloce. Il frullato di oggi ha un gusto molto “cioccolatoso” e spesso me lo preparo anche nel pomeriggio quando ho bisogno di fare una merenda sana e leggera. Oltre alla banana e al cacao, ho aggiunto della crema di mandorle che è un’ottima fonte di proteine vegetali e vitamina E, che renderà la vostra pelle liscia e luminosa.

IMG_6025 (1)

Ingredienti (2 persone)

  • 2 banane
  • 2 cucchiaini di polvere di cacao crudo
  • 3 cucchiaini di crema di mandorle
  • 300 ml di acqua di cocco / latte di anacardi

Opzionale:

  • qualche goccia di essenza di vaniglia

IMG_6029 (1)

Iniziate sbucciando e tagliando le banane a fettine e ponetele nel vostro frullatore. Aggiungete poi l’acqua di cocco, la crema di mandorle e l’essenza di vaniglia e frullate per circa 1-2 minuti.

Aggiungete poi la polvere di cacao crudo e mescolate molto bene. Solitamente uso delle fettine di banana congelate per dare una consistenza più cremosa al mio frullato.

IMG_6026

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s