The Benefits of Persimmons | Le Proprietà dei Cachi

The Benefits of Persimmons:

I have noticed that I haven’t been updating the section dedicate to my favourite ingredients for quite a long time, therefore today I’m going to talk to you about persimmons. From now on I would like to dedicate one post every month to the benefits of my favourite seasonal ingredients. In the past few weeks I created different recipes with persimmons like my Persimmon Tarte, which is super easy and fun to make.

Processed with VSCOcam with p5 preset

 

Persimmons are one of the sweetest fruits that you can find in this Season. They originally come from East Asia and they arrived in California during the middle of the 19th Century.

They are quite high in calories and dietary fibre, but very low in fats.
This oval fruits is rich in antioxidants such as vitamin-A, lycopene, beta-carotene and vitamin C . The consumption of fruits high in vitamin C can really help the body to fight inflammations and infections.

IMG_0392

3 Ways to Include Persimmons in Your Diet:

  • Morning Smoothie: I simply love to start my day with smoothies, and persimmons make it even more sweet and delicious. Blend 2 persimmons with 50 ml of almond milk, 1 tsp of cinnamon, 1 tsp of turmeric and 1 TBSP of gluten-free oats.
  • Mid-Afternoon Snack: This is probably one of my favourite snack but you can also enjoy it for breakfast or as a desire after dinner. . Simply blend the persimmon’s flesh in a blender and add cinnamon, then combine it with greek yogurt and a sprinkle of pumpkin seeds.
  • Persimmon Tarte: Well, this is seriously one of the easiest cake I have ever posted, it takes literally a few minutes to make it and it’s very healthy and nourishing too. I love to serve it with plant-based vanilla or coconut ice cream to make it even more delicious.

JJ1A5180

 

I really hope that this post will make you love persimmons as much as I do.

Lots of Love,

Meri

JJ1A3989
Le Proprietà dei Cachi:

Mi sono accorta che è passato un bel po’ di tempo dall’ultima volta che ho postato le proprietà di qualche ingrediente, quindi oggi vi parlerò dei cachi e di tutte le loro innumerevoli proprietà. D’ora in poi vorrei riuscire a dedicare un post al mese ad un ingrediente di stagione che mi piace. Nelle ultime settimane, ho create molte ricette con i cachi, come la mia torta senza glutine con polpa di cachi, che è davvero facile e veloce da preparare.

IMG_0389

 

I cachi sono probabilmente uno dei frutti più dolci che si possono trovare in questa stagione. Originariamente vengono dall’Asia e sono arrivati in California per la prima volta durante la metà del 19 Secolo.

Questo dolcissimo frutto è ricco di calorie e fibre, ma povero di grassi. I cachi, sono anche un’importante fonte di anti ossidanti come la vitamina A, il lycopene, beta-carotene e la vitamina C. Il consumo quotidiano di vitamina C può aiutare il copro a combattere le infiammazioni e le infezioni.

Processed with VSCOcam with p5 preset

3 Modi Per Includere i Cachi nella Vostra Dieta:

  • Frullato Mattutino: Adoro iniziare la mia giornata con un frullato di cachi, leggero e gustoso. Per prepararlo, basta semplicemente frullare 2 cachi, 25 ml di latte di mandorla, 1 cucchiaino di cannella, 1 cucchiaino di curcuma e 1 cucchiaio di fiocchi di avena.
  • Merenda Pomeridiana: Questa è sicuramente una delle mie ricette preferite da preparare a merenda, ma potete sicuramente preparare anche per colazione o come dolce. Basta semplicemente frullare la polpa dei cachi in un frullatore, aggiungere la cannella e mescolare il composto con dello yogurt greco.
  • Torta di Cachi: Questa è sicuramente la torta più facile e veloce che abbia mai postato, ci vogliono semplicemente pochi minuti per prepararla ed è veramente nutriente e gustosa. A me piace servirla con del gelato vegan al cocoo o alla vaniglia.

JJ1A3979

Spero che dopo aver letto questo post inizierete ad amare i cachi un pochino di più.

Con Affetto,

Meri

JJ1A5178

5 thoughts on “The Benefits of Persimmons | Le Proprietà dei Cachi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s